Για να ολοκληρώσουμε το μάθημα της εβδομάδας 27/4-30/4
1ο μέρος: Ανακεφαλαιώσαμε την ενότητα της σύγκρουσης Ελλήνων και Περσών
Σύμφωνα με όλα όσα εξηγήσαμε (ενότητες 7-8 του σχολικού βιβλίου, 1ο, 3ο και 4ο από τα διαδικτυακά μας μαθήματα), τι καταλάβαμε;
Προσπαθούμε να δώσουμε απαντήσεις στις ερωτήσεις:
1. Για ποιους λόγους ξεκίνησε η σύγκρουση Ελλήνων και Περσών;
2. Ποια ήταν η χρονική διάρκεια αυτής της σύγκρουσης; (να λάβετε υπόψη σας τις διάφορες φάσεις της σύγκρουσης/ θυμηθείτε: η σύγκρουση δεν ήταν συνεχόμενη)
3. Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στην απόκρουση των Περσών/ στη νίκη των ελληνικών πόλεων;
(να λάβετε υπόψη σας στοιχεία από όλες τις φάσεις της σύγκρουσης και όσα εξηγήσαμε στο τελευταίο μάθημα)
4. Πώς ήταν η κατάσταση, όταν τελείωσε αυτή η σύγκρουση;
(αποτελέσματα)
2ο μέρος: Συνεχίσαμε την περιήγησή μας στην αρχαϊκή τέχνη: αρχιτεκτονική, αγγειογραφία, γλυπτική
Σχετικό υλικό: ενότητα 10 σχολικού βιβλίου/ 5ο διαδικτυακό μάθημα
Δύο πράγματα ακόμα σχετικά με τη γλυπτική και μια δραστηριότητα:
- Η έκφραση των προσώπων στα διάφορα γλυπτά χαρακτηρίζεται από το “αρχαϊκό μειδίαμα”: πρόκειται για αυτό το διακριτικό χαμόγελο που παρατηρούμε στις μορφές, κύριο χαρακτηριστικό της αρχαϊκής τέχνης, και εκφράζει τη χαρά και την αγαλλίαση του ανθρώπου μπροστά στο θαύμα του κόσμου.
- Οι κόρες που παρατηρήσαμε μας δίνουν στοιχεία για τη μόδα της εποχής. Θυμηθείτε όσα είπαμε για τον πέπλο, τον χιτώνα, το ιμάτιο. Πολλές πληροφορίες θα βρείτε εδώ (πολύ ενδιαφέρον!):
- Δραστηριότητα: όποια/ος θέλει μπορεί να τυπώσει μία από τις κόρες του 5ου μαθήματος (κατά προτίμηση την “Πεπλοφόρο”, αρ. 4), να χρησιμοποιήσει τη φαντασία του και να την χρωματίσει (θυμηθείτε: τα γλυπτά δεν ήταν λευκά, όπως τα βλέπουμε σήμερα, είχαν χρώμα), να φωτογραφίσει ή να σκανάρει το αποτέλεσμα και να το στείλει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου