Κυριακή 10 Μαΐου 2020

6ο μάθημα στην Ιστορία Α΄ Γυμνασίου: Ανακεφαλαιώνοντας...

Για να ολοκληρώσουμε το μάθημα της εβδομάδας 27/4-30/4

1ο μέρος: Ανακεφαλαιώσαμε την ενότητα της σύγκρουσης Ελλήνων και Περσών

Σύμφωνα με όλα όσα εξηγήσαμε (ενότητες 7-8 του σχολικού βιβλίου, 1ο, 3ο και 4ο από τα διαδικτυακά μας μαθήματα), τι καταλάβαμε;

Προσπαθούμε να δώσουμε απαντήσεις στις ερωτήσεις:
1. Για ποιους λόγους ξεκίνησε η σύγκρουση Ελλήνων και Περσών;
2. Ποια ήταν η χρονική διάρκεια αυτής της σύγκρουσης(να λάβετε υπόψη σας τις διάφορες φάσεις της σύγκρουσης/ θυμηθείτε: η σύγκρουση δεν ήταν συνεχόμενη)
3. Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στην απόκρουση των Περσών/ στη νίκη των ελληνικών πόλεων;
(να λάβετε υπόψη σας στοιχεία από όλες τις φάσεις της σύγκρουσης και όσα εξηγήσαμε στο τελευταίο μάθημα)
4. Πώς ήταν η κατάσταση, όταν τελείωσε αυτή η σύγκρουση;
(αποτελέσματα)

2ο μέρος: Συνεχίσαμε την περιήγησή μας στην αρχαϊκή τέχνη: αρχιτεκτονική, αγγειογραφία, γλυπτική
Σχετικό υλικό: ενότητα 10 σχολικού βιβλίου/ 5ο διαδικτυακό μάθημα
Δύο πράγματα ακόμα σχετικά με τη γλυπτική και μια δραστηριότητα:
Η έκφραση των προσώπων στα διάφορα γλυπτά χαρακτηρίζεται από το “αρχαϊκό μειδίαμα”: πρόκειται για αυτό το διακριτικό χαμόγελο που παρατηρούμε στις μορφές, κύριο χαρακτηριστικό της αρχαϊκής τέχνης, και εκφράζει τη χαρά και την αγαλλίαση του ανθρώπου μπροστά στο θαύμα του κόσμου.
Οι κόρες που παρατηρήσαμε μας δίνουν στοιχεία για τη μόδα της εποχής. Θυμηθείτε όσα είπαμε για τον πέπλο, τον χιτώνα, το ιμάτιο. Πολλές πληροφορίες θα βρείτε εδώ (πολύ ενδιαφέρον!):
- Δραστηριότητα: όποια/ος θέλει μπορεί να τυπώσει μία από τις κόρες του 5ου μαθήματος (κατά προτίμηση την “Πεπλοφόρο”, αρ. 4), να χρησιμοποιήσει τη φαντασία του και να την χρωματίσει (θυμηθείτε: τα γλυπτά δεν ήταν λευκά, όπως τα βλέπουμε σήμερα, είχαν χρώμα), να φωτογραφίσει ή να σκανάρει το αποτέλεσμα και να το στείλει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου