Σάββατο 30 Μαΐου 2020

Ιστορία Α΄ Γυμνασίου: Μαθήματα εβδομάδων 18-22/5 και 25-29/5

Μαθήματα και εργασίες εβδομάδας 18-22/5
- Έγινε ανακεφαλαίωση και ολοκληρώθηκε η ενότητα της σύγκρουσης Ελλήνων-Περσών (σ. 57-62 σχολικού βιβλίου).
- Αξιοποιήθηκε ο πίνακας γεγονότων και οι ερωτήσεις των διαδικτυακών μαθημάτων: 1ο, 2ο και 4ο.

Εργασίες:
- Μελέτη των σ. 57-62 του βιβλίου και εντοπισμός αποριών.
- Προσεκτική απάντηση των ερωτήσεων του 6ου διαδικτυακού μαθήματος (όσοι/ες τις έχουν ήδη απαντήσει, να ασχοληθούν ξανά και να γράψουν τις απαντήσεις στο τετράδιό τους με τη βοήθεια και όσων εξηγήσαμε στην τάξη):
1. Για ποιους λόγους ξεκίνησε η σύγκρουση Ελλήνων και Περσών;
2. Ποια ήταν η χρονική διάρκεια αυτής της σύγκρουσης; (να λάβετε υπόψη σας τις διάφορες φάσεις της σύγκρουσης/ θυμηθείτε: η σύγκρουση δεν ήταν συνεχόμενη)
3. Ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στην απόκρουση των Περσών/ στη νίκη των ελληνικών πόλεων; (να λάβετε υπόψη σας στοιχεία από όλες τις φάσεις της σύγκρουσης και όσα εξηγήσαμε στο τελευταίο μάθημα)
4. Πώς ήταν η κατάσταση, όταν τελείωσε αυτή η σύγκρουση; (αποτελέσματα)

Μαθήματα και εργασίες εβδομάδας 25-29/5

- Εξετάστηκαν οι επαναληπτικές ερωτήσεις του 6ου μαθήματος.
- Αξιοποιήθηκε το 5ο διαδικτυακό μάθημα και παρουσιάστηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά της αρχαϊκής τέχνης: αρχιτεκτονική, γλυπτική, αγγειογραφία.
- Έγινε εισαγωγή στην Κλασική περίοδο και εξηγήθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά της Συμμαχίας της Δήλου.

Εργασίες:
1. Μελέτη των σ. 65-66 του βιβλίου, με τη βοήθεια του 5ου διαδικτυακού μαθήματος, και γραπτή απάντηση της ερώτησης:
Να εξηγήσετε, όπως μπορείτε καλύτερα, το περιεχόμενο των όρων:
κούροι, κόρες, μελανόμορφα αγγεία, ερυθρόμορφα αγγεία, δωρικός ρυθμός, ιωνικός ρυθμός

2. Μελέτη των σ. 69-70 του βιβλίου και συμπλήρωση του φύλλου εργασίας στο 7ο διαδικτυακό μάθημα.

3. Επαναληπτική άσκηση
Να χαρακτηρίσετε ως Σωστές ή Λανθασμένες τις προτάσεις/περιόδους που ακολουθούν και να διορθώσετε, με συγκεκριμένα στοιχεία, αυτές που θεωρείτε λανθασμένες:
α. Οι λόγοι της σύγκρουσης Ελλήνων και Περσών ήταν πολιτικοί και οικονομικοί.
β. Στην πρώτη περσική εκστρατεία εναντίον των ελληνικών πόλεων, το 492 π.Χ., αρχηγός των Περσών ήταν ο ίδιος ο Δαρείος.
γ. Η μάχη του Μαραθώνα απογοήτευσε τους Έλληνες.
δ. Μετά το 481 π.Χ., οι ελληνικές πόλεις αντιμετώπισαν ενωμένες τον περσικό κίνδυνο.
ε. Η νίκη των Ελλήνων στη Σαλαμίνα οφείλεται στην πολυπληθή δύναμή τους.
στ. Οι ναοί δωρικού ρυθμού είναι πιο κομψοί και πιο πλούσια διακοσμημένοι από τους ναούς ιωνικού ρυθμού.
ζ. Οι κούροι και οι κόρες έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό τα πλούσια ενδύματα των μορφών.
η. Στα μελανόμορφα αγγεία η επιφάνεια των αγγείων είναι μαύρη.
θΗ Συμμαχία της Δήλου δημιουργήθηκε αμέσως μετά το τέλος των ελληνοπερσικών πολέμων.
ι. Στη Συμμαχία της Δήλου συμμετείχαν πόλεις του Αιγαίου Πελάγους και των μικρασιατικών παραλίων.
ια. Η πιο ισχυρή πόλη της Συμμαχίας της Δήλου ήταν η Σπάρτη, λόγω της στρατιωτικής δύναμής της στη στεριά.
ιβ. Η Συμμαχία αποσκοπούσε στην αντιμετώπιση του περσικού κινδύνου και στα αντίποινα για τις καταστροφές που είχαν κάνει οι Πέρσες.
ιγ. Οι “Ελληνοταμίαι” καθόριζαν τον φόρο που θα πλήρωνε κάθε πόλη-μέλος της Συμμαχίας.
ιδ. Με ηγέτη τον Κίμωνα η Συμμαχία της Δήλου κυριάρχησε στο Αιγαίο.
ιε. Από την εποχή του Κίμωνα, η δημοκρατική συμπεριφορά των Αθηναίων απέναντι στους συμμάχους οδήγησε σε γενική ικανοποίηση και ηρεμία στο εωτερικό της Συμμαχίας.
ιστ. Ο Περικλής αποφάσισε να παραμείνει το ταμείο της Συμμαχίας στη Δήλο, για συμβολικούς λόγους.
ιζ. Ο Περικλής φρόντισε οι πόλεις-μέλη της Συμμαχίας να διατηρούν την αυτονομία τους, επομένως, αν ήθελαν, μπορούσαν να αποχωρήσουν από τη Συμμαχία.
ιη. Από το 449 π.Χ. και μετά, η ύπαρξη της Συμμαχίας της Δήλου ήταν πιο απαραίτητη από ποτέ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου