Σάββατο 4 Απριλίου 2020

Τρίτο μάθημα στη Νεοελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου (Β2, Β3)


Επανάληψη συντακτικού στη Νεοελληνική Γλώσσα
Για να ελέγξουμε όσα μάθαμε για την ενεργητική και παθητική σύνταξη, αλλά και για τα είδη του αντικειμένου, επεξεργαζόμαστε τις παρακάτω ασκήσεις.
Αξιοποιούμε: τις σημειώσεις μας, τις ασκήσεις που ήδη έχουμε κάνει, τη θεωρία της 4ης ενότητας του βιβλίου μας και το υλικό που βρίσκουμε στον σύνδεσμο

Κάνουμε ό,τι μπορούμε και τα υπόλοιπα θα τα εξηγήσουμε στην επόμενη online συνάντησή μας.

1. Να μετατραπεί η παθητική σύνταξη σε ενεργητική.
α. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη θεατρική παράσταση.
________________________________________________________________________
β. Ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο από περαστικούς.
________________________________________________________________________
γ. Προσφέρθηκε σημαντική βοήθεια από τον σύλλογο στο Κοινωνικό Παντοπωλείο.
________________________________________________________________________
δ. Συκοφαντήθηκε από τους πολιτικούς του αντιπάλους.
________________________________________________________________________

2. Να μετατραπεί η ενεργητική σύνταξη σε παθητική.
α. Ο Γιώργος δεν αντιλήφθηκε αμέσως τον κίνδυνο.
________________________________________________________________________
β. Πολλοί εργοδότες εκμεταλλεύονται τους εργαζομένους τους.
________________________________________________________________________
γ. Η επιχείρηση διαπραγματεύεται την πώληση των μετοχών της.
________________________________________________________________________
δ. Κανένας δεν ανέχεται το ψέμα.
________________________________________________________________________
ε. Όλοι δέχτηκαν με ενθουσιασμό τις προτάσεις μας.
________________________________________________________________________

3. Να αναγνωριστούν συντακτικά οι υπογραμμισμένες λέξεις.
α. Με αποκάλεσε υποκριτή.
________________________________________________________________________
β. Ήθελε τα παιδιά ευγενικά.
________________________________________________________________________
γ. Τον όρισαν προσωρινά επιμελητή.
________________________________________________________________________
δ.Τραγουδάει λαϊκά με ενθουσιασμό.
________________________________________________________________________
ε. Έβλεπα τους γονείς προβληματισμένους.
________________________________________________________________________
στ. Τον παρουσίασαν ως την αποκάλυψη της χρονιάς.
________________________________________________________________________
ζ. Χορεύουν μόνο καλαματιανό.
________________________________________________________________________

4. Να υπογραμμιστούν τα ρήματα και να αναγνωριστούν τα αντικείμενά τους (πλήρης χαρακτηρισμός/ αιτιολόγηση).
α. Η Μαρία τής χάρισε ένα δαχτυλίδι.
________________________________________________________________________
β. Τους λείπεις πολύ.
________________________________________________________________________
γ. Τον εξέτασε ιστορία
________________________________________________________________________
δ. Του οφείλουμε αιώνια ευγνωμοσύνη.
________________________________________________________________________
ε. Εξήγησα στους φίλους μου τα συναισθήματά μου.
________________________________________________________________________
στ. Μίλησε στα παιδιά πολύ ήρεμα.
________________________________________________________________________
ζ. Φόρτωσε το αυτοκίνητο πράγματα.
________________________________________________________________________
η. Μη μου τα θυμίζεις.
________________________________________________________________________
θ. Έριξαν τις ευθύνες στον οδηγό.
_________________________________________________________________________________


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου