Κυριακή 15 Μαρτίου 2020

Καλλιέργεια κριτικής σκέψης και γλωσσικής έκφρασης (Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου)

     Θα ασχοληθούμε εδώ με κάποια βίντεο και εργασίες για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και της γλωσσικής έκφρασης όλων, συνδέονται κυρίως με τη Νεοελληνική Γλώσσα της Β΄ Γυμνασίου (το α και το β), τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία της Γ΄ Γυμνασίου (όλα: α, β και γ).
Φυσικά, μπορούν να τα δουν και να ασχοληθούν με αυτά και όποιες/οι άλλες/οι θέλουν από την Α΄, τη Β΄ ή τη Γ΄ Γυμνασίου.

α. Το πρώτο σύντομο βίντεο εξηγεί με πολύ έξυπνο τρόπο τι είναι η "ενσυναίσθηση" (έννοια πάντα επίκαιρη και κρίσιμη, πολύ περισσότερο τώρα). Παρακολουθήστε το βίντεο:   https://www.doctv.gr/page.aspx?itemid=spg5680 (έχει ελληνικούς υπότιτλους, αν δεν βγαίνουν από την αρχή, πηγαίνετε στις "ρυθμίσεις"-settings) και:
-  Φανταστείτε ότι παρουσιάζετε το περιεχόμενο του βίντεο σε κάποιον που δεν το έχει δει. Σε περίπου 100-150 λέξεις εξηγήστε ποιο είναι το περιεχόμενό του (τι μας λέει).
- Εξηγήστε με σαφήνεια ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην ενσυναίσθηση και τη συμπάθεια.

β. Το δεύτερο βίντεο είναι η ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους, η οποία βραβεύτηκε φέτος στα Όσκαρ. Έχει τίτλο "Hair love". Παρακολουθήστε την ταινία:
https://www.doctv.gr/page.aspx?itemid=spg13880 
(έχει λίγα λόγια στα αγγλικά, αλλά είμαι σίγουρη ότι θα τα καταλάβετε) και:
- Παρουσιάστε το περιεχόμενο της ταινίας σε μία ολοκληρωμένη παράγραφο (150 περίπου λέξεων).
- Προσπαθήστε να μεταφράσετε τον τίτλο στα ελληνικά (αποτελείται από δύο πολύ γνωστές λέξεις) και να εξηγήσετε παράλληλα γιατί η ταινία έχει αυτόν τον τίτλο.
- Ποια ήταν τα συναισθήματά σας, καθώς παρακολουθούσατε την ταινία; Ποιο σημείο της ταινίας θεωρείτε πιο κρίσιμο και γιατί;
- Νομίζετε ότι το μήνυμα της ταινίας είναι αισιόδοξο ή απαισιόδοξο; Γιατί;



γ. Το τρίτο -εξαιρετικά ενδιαφέρον- βίντεο έχει τίτλο "Τι μας κάνει ευτυχισμένους". Σε αυτό ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου του Harvard παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας μοναδικής επιστημονικής έρευνας.  Παρακολουθήστε το βίντεο: https://www.doctv.gr/page.aspx?itemid=spg12055  (έχει ελληνικούς υπότιτλους, αν δεν βγαίνουν από την αρχή, πηγαίνετε στις "ρυθμίσεις"-settings) και:
- Κρατήστε τις απαραίτητες σημειώσεις.
- Σε ένα δικό σας κείμενο (π. 200 λέξεων) παρουσιάστε περιληπτικά όσα αναφέρει ο καθηγητής σχετικά με το περιεχόμενο και τα συμπεράσματα της έρευνας.
- Πώς σας φαίνονται οι αντιδράσεις του κοινού (που παρακολουθεί τον καθηγητή) στο βίντεο; Ποιες είναι οι δικές σας σκέψεις, τα σχόλια και τα συναισθήματά σας για όσα μαθαίνουμε από τη συγκεκριμένη έρευνα; Απαντήστε όσο αναλυτικότερα μπορείτε.

Για τις εργασίες, θυμίζω:
      Αν έχετε έτοιμες εργασίες, να μου τις στέλνετε στα: dtsiorou@yahoo.gr, ktsiorou@gmail.com. 
     Μπορείτε να κάνετε ό,τι σας βολεύει: 1) να τις γράφετε σε ένα φύλλο χαρτί ή στο τετράδιο, να τις φωτογραφίζετε ή να τις σκανάρετε και να μου τις στέλνετε στο mail, 2) αν κάποιος μπορεί να τις γράφει στον υπολογιστή (σε αρχείο word), θα μου στέλνει το αρχείο στο mail. Αν σκεφτείτε και κάποιον άλλο τρόπο, μου λέτε. Θα δω κι εγώ τι άλλο μπορεί να γίνει.
     Εννοείται ότι η καθεμία/ο καθένας θα κάνει ό,τι μπορεί. Δεν χρειάζεται να προβληματιστείτε για όσα δεν καταλαβαίνετε ή σας δυσκολεύουν, ο σκοπός είναι να ασχοληθείτε με κάποια θέματα που θα σας βοηθήσουν να σκεφτείτε, να διατηρήσετε την επαφή σας με όσα κάνουμε στο μάθημα, να καλλιεργήσετε τη σκέψη και την έκφρασή σας.
Θα τα ξαναπούμε!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου