Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020

Πρώτο μάθημα στη Νεοελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου (Β2 και Β3)

     Όπως έγραψα και για τη Γ΄ Γυμνασίου, ελπίζω ότι παραμένετε όλες και όλοι ψύχραιμες/οι και υγιείς. Σε αυτό το διάστημα, λοιπόν, κατά το οποίο δεν θα μπορούμε να πηγαίνουμε στο σχολείο, θα μπορούσαμε να επικοινωνούμε από το διαδίκτυο (μέσω αυτής της σελίδας και των e-mail). Μπορείτε να ασχοληθείτε με όσα θα σας προτείνω, όλα ή κάποια από αυτά, και, αν έχετε έτοιμες εργασίες, να μου τις στέλνετε στα: dtsiorou@yahoo.gr, ktsiorou@gmail.com. Μπορείτε να κάνετε ό,τι σας βολεύει: 1) να τις γράφετε σε ένα φύλλο χαρτί ή στο τετράδιο, να τις φωτογραφίζετε ή να τις σκανάρετε και να μου τις στέλνετε στο mail, 2) αν κάποιος μπορεί να τις γράφει στον υπολογιστή (σε αρχείο word), θα μου στέλνει το αρχείο στο mail. Αν σκεφτείτε και κάποιον άλλο τρόπο, μου λέτε. Θα δω κι εγώ τι άλλο μπορεί να γίνει
     Εννοείται ότι η καθεμία/ο καθένας θα κάνει ό,τι μπορεί. Δεν χρειάζεται να προβληματιστείτε για όσα δεν καταλαβαίνετε ή σας δυσκολεύουν, ο σκοπός είναι να ασχοληθείτε με κάποια θέματα που θα σας βοηθήσουν να σκεφτείτε και να εκφραστείτε.

Ξεκινάμε...

1. Κάποιες υπενθυμίσεις
     Θυμίζω ότι η βασική εργασία που έχουμε όλες/οι να κάνουμε είναι η συνέντευξη από ένα κοντινό μας πρόσωπο σχετικά με το επάγγελμά του. Τα βήματα της εργασίας είναι τα εξής:
α. Αποφασίζω από ποιο πρόσωπο θα πάρω συνέντευξη (μπορεί να είναι μέλος της οικογένειάς μας ή κάποιος με τον οποίο μπορούμε να επικοινωνήσουμε, π.χ. από το τηλέφωνο, με e-mail, αφού αυτή την εποχή οι συναντήσεις-συγκεντρώσεις δεν ενδείκνυνται).
β. Φτιάχνω έναν κατάλογο ερωτήσεων (8-10), οι οποίες μπορεί να είναι γενικές, αλλά και ειδικότερες, ανάλογα με το επάγγελμα.
γ. Πραγματοποιώ τη συνέντευξη και κρατάω σημειώσεις.
δ. Γράφω καθαρά σε ξεχωριστό φύλλο χαρτιού τη συνέντευξη με τη μορφή: ερώτηση-ολοκληρωμένη απάντηση (δείτε, ως παράδειγμα, το Κείμενο 1 της 5ης ενότητας του σχολικού βιβλίου).


Όταν έχετε έτοιμη την εργασία σας, μπορείτε να την στείλετε (ακολουθώντας τις οδηγίες που γράφω στην αρχή).

!!!! Μπορείτε να πάρετε ιδέες για τη συνέντευξη από το παρακάτω κανάλι στο youtube (πατήστε τον σύνδεσμο), στο οποίο υπάρχουν πολλές συνεντεύξεις για επαγγέλματα. Αφιερώστε λίγο χρόνο, για να παρακολουθήσετε κάποιες από αυτές, είναι χρήσιμες και για την επιλογή επαγγέλματος: https://www.youtube.com/playlist?list=PL3IOJ_ubm0ePhZTU-lV5x2ah39ZTmVrbe


2. Σχετικά με το Κείμενο 1 της 5ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας
Διαβάστε τη συνέντευξη του εικονογράφου και απαντήστε προσεκτικά στις ερωτήσεις:
α) Από ποια στοιχεία των απαντήσεων του εικονογράφου προκύπτει ότι αυτός αγαπάει τη δουλειά του; Να απαντήσετε τεκμηριωμένα (με αναφορές στο κείμενο). β) Πιστεύετε ότι είναι σημαντικό ένας άνθρωπος να αγαπάει τη δουλειά του; Να δικαιολογήσετε την άποψή σας.

3. Διαβάζω ένα βιβλίο
Αυτό το χρονικό διάστημα σίγουρα θα υπάρχει χρόνος για την ανάγνωση ενός βιβλίου που έχουμε στο σπίτι και δεν το έχουμε διαβάσει. 
- Αν θέλετε κάτι άλλο, σας προτείνω:
"Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα" (συγγραφέας: Τζον Μπόιν)
"Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα" (συγγραφέας: Μαρκ Χάντον)
"Ο καιρός της σοκολάτας" (συγγραφέας: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου)

- Αν δεν θέλετε κάτι από τα παραπάνω, μπορείτε να διαβάσετε διηγήματα ή βιβλία και αποσπάσματα βιβλίων που υπάρχουν στο διαδίκτυο, για παράδειγμα:
"Ο μικρός πρίγκιπας" του Antoine de Saint-Exupéry: Ο μικρός πρίγκιπας
Διηγήματα του Oscar Wilde (ήδη έχουμε διαβάσει τον "Αφοσιωμένο φίλο"): Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας και άλλες ιστορίες
"Η εκδρομή του Δημητρού" της Κατίνας Παπά:  http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A107/391/2586,21844/extras/texts/index06_02_parallilo_papa.html
"Ο πορτοκαλής ήλιος" της Ζωρζ Σαρή: http://www.snhell.gr/kids/content.asp?id=230&cat_id=10
"Οι βαρετές Κυριακές, ο Ίκαρος και η προπαίδεια" της Άλκης Ζέη: http://www.snhell.gr/kids/content.asp?id=139&cat_id=5 

!!! Το τελευταίο προέρχεται από το βιβλίο "Το καπλάνι της Βιτρίνας" της Άλκης Ζέη. Μπορείτε να παρκολουθήσετε την τηλεοπτική σειρά που βασίστηκε στο βιβλίο εδώ: Όλα τα επεισόδια της σειράς "Το καπλάνι της βιτρίνας" 
Επίσης, αν ενδιαφέρεστε, μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συγγραφέα, Άλκη Ζέη (η οποία πέθανε πριν από λίγες μέρες), να μιλάει για τη ζωή και το έργο της εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=91JfbWkv42Y


- Ό,τι κι αν διαβάσετε (ένα βιβλίο, μια μικρή ιστορία), μπορείτε να το παρουσιάσετε σε μια εργασία, σύμφωνα με τα παρακάτω βήματα:

Το βιβλίο που διάβασα
Τίτλος βιβλίου
Συγγραφέας

1. Παρουσιάστε το περιεχόμενο του βιβλίου που διαβάσατε (τόποςχρόνοςπρόσωπα, θέμα με το οποίο ασχολείται/ εξέλιξη υπόθεσης κ.λπ.) μέσα σε 150 περίπου λέξεις.

2. Επιλέξτε ένα απόσπασμα από το βιβλίο (5-10 σειρές) το οποίο θα θέλατε να διαβάσετε στην υπόλοιπη ομάδα (στην τάξη) και εξηγήστε τους λόγους αυτής της επιλογής.

3. Ποια είναι η τελική σας εντύπωση για το βιβλίο που διαβάσατε (π.χ. ήταν αυτό που περιμένατε, τι θεωρείτε αξιοσημείωτο, τι σας άρεσε και τι δεν σας άρεσε); Θα το συστήνατε σε άλλους (ναι ή όχι, σε ποιους και γιατί);

4. Μπορείτε να δημιουργήσετε το δικό σας καλλιτεχνικό έργο εμπνευσμένο από το βιβλίο, π.χ. μια ζωγραφιά, ένα κολάζ, ένα σύντομο βίντεο, μια εικονογραφημένη ιστορία κ.λπ.



Ας ασχοληθεί η καθεμία/ο καθένας με ό,τι από τα παραπάνω θέλει. Περιμένω τις απορίες και τις εργασίες σας στα: dtsiorou@yahoo.gr, ktsiorou@gmail.com.
Σύντομα θα επανέλθω, με προτάσεις και για την ιστορία (για να μην μείνει παραπονεμένο και το Β1).   😊😊😊

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου