Καλό απόγευμα,
σήμερα με κάποιες/κάποιους κατορθώσαμε να
κάνουμε μάθημα, με τις περισσότερες/τους περισσότερους όχι. Παρακάτω θα σας
παρουσιάσω τα βασικά σημεία του μαθήματός μας, μαζί με τις εργασίες που πρέπει
να κάνετε για την επόμενη φορά. Οι εργασίες θα γραφτούν στο τετράδιό σας και
(ακόμα) δεν θα μου τις στείλετε.
Ξεκινάμε…
Αφού θυμηθήκαμε
και εξετάσαμε την Αμερικανική Επανάσταση, συνεχίσαμε στο κεφάλαιο της
Γαλλικής Επανάστασης (σ. 16 του βιβλίου).
α. Μιλήσαμε για τη
γαλλική κοινωνία του 18ου αιώνα και τον χωρισμό της σε τρεις τάξεις.
[θυμηθείτε το σχεδιάγραμμα που είχαμε φτιάξει στον πίνακα-στο
τετράδιο].
β. Περιγράψαμε και
σχολιάσαμε τη γελοιογραφία της σ. 16.
γ. Παρακολουθήσαμε ένα
μικρό μέρος σχετικού ντοκιμαντέρ (δείτε παρακάτω) και σχολιάσαμε την οικονομική
κατάσταση της Γαλλίας στα τέλη του 18ου αιώνα και τον ρόλο του βασιλιά
Λουδοβίκου ΙΣΤ΄.
Εργασίες για την επόμενη φορά:
- Μελετάμε τη σελίδα 16 του βιβλίου.
- Παρακολουθούμε τα πρώτα 18 λεπτά του ντοκιμαντέρ για τη
Γαλλική Επανάσταση στον παρακάτω σύνδεσμο:
Σύμφωνα με όσα διαβάσαμε και
παρακολουθήσαμε, προσπαθούμε να απαντήσουμε με συντομία στις παρακάτω ερωτήσεις
(στο τετράδιό μας).
1.
Όταν ξέσπασε η Γαλλική
Επανάσταση, βασιλιάς της Γαλλίας ήταν ο Λουδοβίκος ΙΣΤ΄. Τι μαθαίνουμε:
-
για το παλάτι στο οποίο ζούσε,
-
για την προσωπικότητά του,
-
για τον γάμο του και τις πολιτικές προεκτάσεις αυτού του γάμου,
-
για τις ηγετικές του ικανότητες, για το πώς έβλεπε τον ρόλο του ως βασιλιά.
2. Ποιες ήταν οι αιτίες των οικονομικών
προβλημάτων στη Γαλλία ήδη από τη δεκαετία του 1760;
Γιατί
τα προβλήματα αυτά διαρκώς επιδεινώνονταν (γίνονταν εντονότερα/χειρότερα);
3. Γιατί η τιμή του ψωμιού ήταν ένας
σημαντικός δείκτης για την οικονομική κατάσταση;
4. Τι έγινε την περίοδο 1788-1789 (ειδικά
κατά τη διάρκεια του χειμώνα); Πώς κορυφώθηκαν τα οικονομικά προβλήματα;
5.
Τι εννοούμε με τον όρο
“Παλαιό Καθεστώς”;
6.
Ποιο πνευματικό κίνημα
αναπτυσσόταν στο β΄ μισό του 18ου αιώνα στη Γαλλία και γιατί οι ιδέες του ήταν
επικίνδυνες για το “Παλαιό Καθεστώς;”
7.
Πώς προσπάθησε ο
Λουδοβίκος ΙΣΤ΄ να αντιμετωπίσει τα οικονομικά προβλήματα; (άνοιξη 1789)
8. Γιατί οι αντιπρόσωποι της Τρίτης Τάξης
αναγκάστηκαν να συγκεντρωθούν σε ένα γήπεδο; (καλοκαίρι 1789) Τι ορκίστηκαν;
9.
Γιατί ο λαός οπλίστηκε;
Πού βρήκε τα όπλα;
10. Τι ήταν η Βαστίλλη και γιατί ο λαός
επιτέθηκε στη Βαστίλλη; Πότε έγινε αυτό και γιατί πρέπει να θυμόμαστε αυτήν την
ημερομηνία-χρονολογία;
11.
Τι μαθαίνουμε για τη
σημαία της Επανάστασης, που είναι και η σημαία της Γαλλίας;
12.
Ποιος ήταν ο Ροβεσπιέρος;
Τι μαθαίνουμε για αυτόν σε αυτό το πρώτο μέρος του ντοκιμαντέρ; (αυτή η ερώτηση
προφορικά)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου