Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Ένα μαγικό ταξίδι "Από τη Φρουτοπία στο Νησί των Πυροτεχνημάτων"


     Το πρωί του Σαββάτου 14 Δεκεμβρίου 2013, 20 μαθήτριες και μαθητές του Α2 και του Α5 επισκεφθήκαμε το Μουσείο Γουναρόπουλου στα Άνω Ιλίσια και την έκθεση "Από τη Φρουτοπία στο Νησί των Πυροτεχνημάτων", με 64 έργα ελλήνων καλλιτεχνών εμπνευσμένα από βιβλία του Ευγένιου Τριβιζά. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και με αφορμή την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου του Ευγένιου Τριβιζά "Τα μαγικά μαξιλάρια". Τα "Μαγικά μαξιλάρια" μάλιστα κυριαρχούσαν στην έκθεση με αρκετά εκθέματα, κάποια προερχόμενα από τις θεατρικές μεταφορές του βιβλίου. 

Τα μαγικά μαξιλάρια (εφιαλτικά και αντιεφιαλτικά)...

Η Νικολέττα από το Α2 παρουσίασε αναλυτικά την επίσκεψή μας:

«Το παραμύθι ζωντανεύει»

Πριν από λίγες μέρες, εγώ, η δασκάλα μου και οι φίλοι μου από το σχολείο επισκεφτήκαμε το Μουσείο Γουναροπούλου στον δήμο Ζωγράφου. Την εκδρομή οργάνωσε η καθηγήτριά μας με αφορμή το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά «Τα μαγικά μαξιλάρια», το οποίο διαβάζουμε στο μάθημα λογοτεχνίας αυτόν τον καιρό. Η έκθεση, λοιπόν, είναι αφιερωμένη στα βιβλία του Τριβιζά. Ζωγράφοι και άλλοι καλλιτέχνες (ακόμα και ο ίδιος ο Τριβιζάς) δημιούργησαν με φαντασία και αγάπη έργα αξέχαστα. Πολλά από αυτά ήταν εμπνευσμένα από τα «Μαγικά μαξιλάρια».
Το κτίριο στο οποίο στεγάζεται η έκθεση είναι μικρό. Καθώς μπαίνουμε, αριστερά υπάρχει μία σκάλα. Προχωρώντας αντικρίζουμε τον χώρο όπου φιλοξενούνται τα εκθέματα. Το δωμάτιο είναι γεμάτο φαντασία, χρώματα και περιπέτεια. Παντού υπάρχουν πολύχρωμες κατασκευές, ζωγραφιές και στολές από παραστάσεις. Από «Τα μαγικά μαξιλάρια» έχει δοθεί η στολή του «Τίλιου Ξεφτίλιου» και η μακέτα των σκηνικών από την παράσταση. Ακόμα, η κορόνα, το φτερό και το μελάνι του βασιλιά Αρπατίλαου, ένας πίνακας με τον Αρπατίλαο και τον Ξεφτίλιο αλλά και ο «Νόμος της Ουρανούπολης» που δημιούργησε ο Τριβιζάς, ένας πίνακας με τα υλικά των αντιεφιαλτικών μαξιλαριών και, φυσικά, τα ίδια τα μαγικά μαξιλάρια. Όμως το ταξίδι στον μαγικό κόσμο του Τριβιζά δεν τελειώνει εδώ.
Ανεβαίνοντας στον πάνω όροφο, καινούριες εκπλήξεις περιμένουν τον επισκέπτη! Εκθέματα από τη Φρουτοπία κλέβουν την παράσταση, καθώς και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Αφού τελειώσαμε το φύλλο εργασίας που μας έδωσε η κυρία και παρατηρήσαμε όλα τα εκθέματα, εγώ και κάποιοι φίλοι μου, παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι. Μόλις χωριστήκαμε σε ομάδες και μάθαμε τους κανόνες, δεν χάσαμε χρόνο και ξεκινήσαμε το παιχνίδι. Ήταν πολύ διασκεδαστικό και αστείο που η ώρα πέρασε τόσο γρήγορα. Έτσι, η κυρία μας ανακοίνωσε ότι πρέπει να φύγουμε. Στην αρχή, στεναχωρήθηκα που φεύγαμε, γιατί περνούσα πολύ ωραία. Έπειτα όμως ήμουν πάλι ενθουσιασμένη, γιατί η κυρία ανακοίνωσε ότι η περιήγησή μας δεν τελείωσε ακόμα, αλλά θα επισκεπτόμασταν και το απέναντι κτίριο, το οποίο ήταν κι αυτό τμήμα του μουσείου. Αργότερα, έμαθα ότι ήταν το σπίτι του Γουναρόπουλου.
Η έκθεση του άλλου κτιρίου περιέχει ζωγραφιές και πίνακες του Γουναρόπουλου. Ο Γουναρόπουλος, ήταν ένας σύγχρονος για την εποχή του ζωγράφος.
   Τελικά, όταν φύγαμε, είχα μάθει πολλά καινούργια πράγματα, είχα διασκεδάσει μαζί με τους φίλους μου και είχα περάσει ένα ενδιαφέρον και διασκεδαστικό Σάββατο. Η έκθεση μου άρεσε πολύ, διότι κάθε έκθεμα είχε τον δικό του χαρακτήρα και όλο ήταν εντυπωσιακά. Αυτή την έκθεση θα την πρότεινα σε μικρούς αλλά και μεγάλους. (Νικολέττα Δραζινάκη, Α2)


Ο νόμος του Αρπατίλαου για την κατάργηση όλων των ημερών ξεκούρασης...


     Ιδιαίτερα μας εντυπωσίασαν: το σκηνικό της παράστασης “Τα μαγικά μαξιλάρια” (μια μακέτα δουλεμένη με προσοχή στη λεπτομέρεια), αλλά και το κοστούμι του Τίλιου Ξεφτίλιου, το γιλέκο του οποίου αποτύπωνε με λέξεις την προσωπικότητα και το χαρακτήρα τουΔεν ήταν όμως μόνο αυτά... Την προσοχή μας τράβηξαν ιδιαίτερα και: το κυριολεκτικά (!) αόρατο καγκουρό, η υπερηχητική αεροσκάφη του Πίκου Απίκου από τη Φρουτοπία (πάντα αναρωτιόμασταν πώς ήταν), οι ήρωες της Φρουτοπίας και οι βίδες (στις οποίες μετατράπηκαν οι μανάβηδες της Φρουτοπίας).
     Πώς μας φάνηκε γενικά η έκθεση;
"Η έκθεση ήταν καλύτερη απ' ό,τι περίμενα. Όλα τα εκθέματα ήταν φανταστικά".
"Δεν την περίμενα τόσο καλή. Θα την πρότεινα γενικά σε παιδιά που έχουν διαβάσει βιβλία του Τριβιζά".
"Πίστευα ότι θα ήταν λίγο βαρετή, αλλά αμέσως μόλις μπήκα μέσα κατάλαβα ότι έκανα λάθος".

(Οι μαθήτριες και οι μαθητές που μοιράστηκαν μαζί μας τις εντυπώσεις τους: Θανάσης Καραθανάσης, Πολύδωρος Ταμτάμης, Κων/νος Τασάκος, Παυλίνα Καρλατήρα, Δήμητρα Ροδιά, Νεφέλη Παπαρίζου, Δημήτρης και Γιάννης Φέρτης, Παναγιώτης Ταβλάς, Δημήτρης Καγγελόπουλος, Δημήτρης Ζαγοραίος, Λυδία Kαγιαυτάκη, Μαρία Δαμίγου, Βασιλική Ζυγουράκη, Ειρήνη Σκαβάρα, Σταυρίνα Παπαμιχαήλ, Νικολέττα Δραζινάκη).

     Στο τέλος της επίσκεψής μας είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε και το χώρο που αποτελούσε το εργαστήριο του ζωγράφου Γ. Γουναρόπουλου, να παρατηρήσουμε τους πίνακές του και να πληροφορηθούμε ενδιαφέροντα στοιχεία για τη ζωή και το έργο του.

_______________________________________________________________________________


Αυτό είναι το περιεχόμενο του φυλλαδίου που συνόδευσε την επίσκεψή μας:

Α΄ Γυμνασίου/ Νεοελληνική Λογοτεχνία
Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013, Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου
Επίσκεψη στην έκθεση “Από τη Φρουτοπία στο Νησί των Πυροτεχνημάτων” (με αφορμή την ανάγνωση και επεξεργασία του βιβλίου “Τα μαγικά μαξιλάρια” του Ευγένιου Τριβιζά)

Μία έκθεση – Πέντε αποστολές
- [Εισαγωγή: Ποια στοιχεία μάς δίνει ο τίτλος της έκθεσης για το περιεχόμενό της;]
1η Αποστολή
- Αναζητήστε τα έργα που έχουν σχέση με τα “Μαγικά μαξιλάρια”. Καταγράψτε τα εδώ:
Έργο-τίτλος
Καλλιτέχνης
Είδος αντικειμένου




























- Ποιο έργο σας φαίνεται περισσότερο ενδιαφέρον/ επιτυχημένο/ ευφάνταστο; Εξηγήστε τους λόγους.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Υπάρχει κάποιο έκθεμα που σας βοήθησε να διαμορφώσετε μια πιο ολοκληρωμενη ή διαφορετική εικόνα για κάποιο στοιχείο του βιβλίου; Ποιο είναι αυτό το έκθεμα;__________________________
________________________________________________________________________________
- Κάποια από αυτά τα έργα συνδέονται με τη θεατρική παρουσίαση του βιβλίου. Ποια στοιχεία αποκομίζετε για την παράσταση;
2η Αποστολή
- Από τα υπόλοιπα έργα επιλέξτε πέντε που για κάποιους λόγους θεωρείτε αξιοσημείωτα. Καταγράψτε τα εδώ!
Έργο-τίτλος
Καλλιτέχνης
Είδος αντικειμένου
Βιβλίο με το οποίο συνδέεται














3η Αποστολή
Από τα βιβλία του Τριβιζά που εκπροσωπούνται στην έκθεση με κάποιο έργο, συγκεντρώστε εδώ όσους περισσότερους τίτλους θυμάστε. Έχετε διαβάσει κάποια από αυτά; Ποια;
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4η Αποστολή
Σχολιάστε ό,τι άλλο θέλετε....
________________________________________________________________________________
5η Αποστολή
Ποια είναι η γενική σας εντύπωση από την έκθεση (πόσο κοντά ήταν σε αυτό που περιμένατε, τι σας άρεσε, τι δεν σας άρεσε, θα την προτείνατε σε άλλους/ σε ποιους και γιατί...)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Αν θέλετε, αποδώστε με μια ζωγραφιά το αντικείμενο που σας έμεινε περισσότερο στο μυαλό ή ό,τι άλλο εμπνευστήκατε από την επίσκεψή μας.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου