Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Μια περιήγηση στον κόσμο του Βυζαντίου: το 3ο Γυμνάσιο Αιγάλεω στο Βυζαντινό Μουσείο (η σειρά του Β2...)


Μια περιήγηση στον κόσμο του Βυζαντίου:
η σειρά του Β2 να επισκεφθεί το Βυζαντινό Μουσείο
     Την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013 ήρθε, επιτέλους, η δική μας σειρά να επισκεφθούμε το Βυζαντινό Μουσείο της Αθήνας (μαζί με την καθηγήτρια της ιστορίας, κ. Τσιώρου, και τον καθηγητή των θρησκευτικών, κ. Παπαϊακώβου). Η περιήγησή μας στις ενότητες: “Παλαιές μορφές-νέα σύμβολα”, “Τα εγκόσμια”, “Χριστιανική Αίγυπτος”, “Τόπος αναψύξεως”, “Εξουσία και διοίκηση”, “Κρίσιμη καμπή”, “Λατρεία και Τέχνη”, “Όψεις δημόσιου και ιδιωτικού βίου” ήταν διασκεδαστική και διδακτική, καθώς ακολουθούσαμε τις δραστηριότητες του φύλλου εργασίας μας, ίσως όμως και κάπως κουραστική στο πολύ ενδιαφέρον αλλά τεράστιο μουσείο. Η καταρρακτώδης βροχή κατά την επιστροφή μας στο σχολείο αποτέλεσε μια όχι ευχάριστη έκπληξη...

Οι εντυπώσεις μας, με λόγια και ζωγραφιές...

Στο μουσείο όλα ήταν υπέροχα. Όλα μου άρεσαν πολύ, τα ολοζώντανα χρώματα και το διασκεδαστικότατο παιχνίδι που μας ετοίμασε η κυρία μας. Επίσης, μου άρεσαν πολύ τα ψηφιδωτά, η κάθε λεπτομέρειά τους με έκανε να έχω περισσότερο ενδιαφέρον. Οι τοιχογραφίες ήταν κι αυτές πολύ ιδιαίτερες, όμως η αγαπημένη μου ήταν ο “Ελκόμενος”, που απεικόνιζε τον Ιησού με το σταυρό. Είναι δύσκολο να επιλέξω ένα αντικείμενο, μου έκαναν όμως περισσότερη εντύπωση τα παιδικά παπούτσια και ρούχα από την Αίγυπτο γιατί μου φαινόταν αδιανόητο το πόσο καλά είχαν διατηρηθεί”.

Νικολέττα Λουμίδη

Η επίσκεψη στο μουσείο ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Είδαμε και μάθαμε πολλά για το βυζαντινό κόσμο. Δεν ξέρω τι να πρωτοαναφέρω: είδαμε ψηφιδωτά, κοσμήματα, εικόνες, αγάλματα, χειρόγραφα, αγγεία, πλάκες με επιγραφές, τάφους... Ήταν πολύ ωραία και χαίρομαι που πήγαμε, αν και κάποια στιγμή μπερδεύτηκα λίγο με τα φυλλάδια (γι' αυτό άφησα κάποια κενά)”.
Έλενα Λούτσιβ

Στην είσοδο με εντυπωσίασε το καλοδιατηρημένο αντίγραφο του ψηφιδωτού από την Ιταλία με τον Ιουστινιανό και τη συνοδεία του. Επίσης, μου έκανε εντύπωση ο ορθογώνιος τάφος και έχω μείνει με την απορία πώς έθαβαν τους νεκρούς, αλλά σε γενικές γραμμές το μουσείο τα' σπαγε!!!”.

Οδυσσέας Κορελίδης

Χαίρομαι που επισκεφθήκαμε το Βυζαντινό Μουσείο. Μάθαμε πολλά πράγματα. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν οι τοιχογραφίες και ειδικά αυτή με τους Τρεις Ιεράρχες. Μου άρεσαν επίσης τα κοσμήματα, που ήταν φτιαγμένα από πολύχρωμες πολύτιμες πέτρες, η σιδερένια πανοπλία και τα παιδικά παπούτσια και ρούχα. Μου έκανε εντύπωση που κατάφεραν να επιζήσουν τόσα χρόνια οι βυζαντινές ενδυμασίες”.

Ελίνα Μπατή

Οι εντυπώσεις μου από το Μουσείο είναι τέλειες. Ενθουσιάστηκα γιατί ήταν όλα πολύ ωραία, περισσότερο όμως θυμάμαι το γλυπτό του Ορφέα με τα ζώα γύρω του”.

Γεωργία Μπραζιώτη

Εμένα μου άρεσαν τα σιδερένια κουτάλια και τα πιάτα από το θησαυρό της Μυτιλήνης, τα αγγεία, τα παιδικά παπούτσια και τα αντικείμενα που έβαζαν μέσα στον τάφο δίπλα στους νεκρούς”.


Ρόμπερτ Μοράρου

Από το μουσείο θυμάμαι περισσότερο τα ψηφιδωτά, τις εικόνες, τις επιγραφές από τους τάφους, τα νομίσματα και την περγαμηνή με το γράμμα του αυτοκράτορα. Μάθαμε πολλά πράγματα για τα βυζαντινά χρόνια και ήταν, γενικά, πολύ ωραία”.

Χρήστος Λιλής

Μου άρεσαν πολύ όλα, δεν μου άρεσε μόνο η αρχή της επίσκεψής μας με τους χάρτες και τα αγάλματα. Από τη στιγμή που κατεβήκαμε τις σκάλες, το μουσείο γινόταν όλο και πιο ενδιαφέρον: είδαμε τάφους, πανοπλίες, τοιχογραφίες. Επίσης, δεν μου άρεσε που, όταν επιστρέφαμε, έβρεχε”.

Θοδωρής Κοντίδης

Όλα ήταν πολύ ωραία, αυτό όμως με το οποίο εντυπωσιάστηκα πιο πολύ ήταν η πανοπλία. Μου άρεσε όμως και ο καλοδιατηρημένος δίδυμος τάφος”.

Κωνσταντίνος Κονόμης

Το Βυζαντινό Μουσείο είναι το μεγαλύτερο μουσείο που έχω επισκεφτεί. Είχε πολύ εντυπωσιακά εκθέματα και δεν προλάβαμε να τα δούμε όλα. Τα κοσμήματα που χρησιμοποιούσαν τότε, οι δίδυμοι τάφοι, οι τοιχογραφίες και τα νομίσματα ήταν αυτά που μου τράβηξαν την προσοχή. Θα ξαναπήγαινα σε αυτό το μουσείο πολλές φορές!”.

Ελένη Μακρυγιάννη

Πιο πολύ με εντυπωσίασε ο δίδυμος τάφος με το χαραγμένο σταυρό στο εσωτερικό του και τις επιγραφές. Μου έκανε εντύπωση και το χειρόγραφο γράμμα με το οποίο ο αυτοκράτορας έδινε προνόμια σε μια περιοχή”.

Γιάννης Κοντοχρήστος

Αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η σιδερένια πλεχτή πανοπλία. Μου άρεσαν όμως και οι τάφοι, μέσα στους οποίους μπορέσαμε να διακρίνουμε χαραγμένους σταυρούς, αλλά και παραστάσεις πουλιών και φυτών”.
Γιώργος Μακαλιάς

Στο μουσείο είδαμε πολύ σημαντικά πράγματα και μάθαμε πάρα πολλά. Αυτά που μου άρεσαν πιο πολύ ήταν η σιδερένια πανοπλία και το ψηφιδωτό που είδαμε και σχολιάσαμε όταν μπήκαμε. Επίσης, μου άρεσε και η περγαμηνή, που ήταν πολύ μεγάλη και με την οποία ο αυτοκράτορας έδινε προνόμια σε μια περιοχή”.
Δημήτρης Μυρσιάδης

Το αγαπημένο μου μέρος της ξενάγησης ήταν προς το τέλος, όταν βλέπαμε εικόνες, τοιχογραφίες και κάποια μέρη από βυζαντινές εκκλησίες. Αυτό που μου έχει μείνει περισσότερο είναι ένα κομμάτι τοιχογραφίας που το έχουν αφαιρέσει από βυζαντινό ναό και τώρα πλέον είναι έκθεμα στο Βυζαντινό Μουσείο. Στην αρχή πολλά από τα αντικείμενα που σχολιάζαμε ήταν μονόχρωμα ή σκούρα, προς το τέλος της επίσκεψής μας όμως όλα άρχισαν να παίρνουν χρώμα. Μου άρεσαν πολύ και μου φαίνεται λίγο περίεργο που έχουν διατηρηθεί από τότε”.
Βασιλική Λινάρδου

Αυτά που μου έμειναν περισσότερο είναι: τα πάρα πολλά νομίσματα που είδαμε στις προθήκες, η επιστολή του αυτοκράτορα προς μια περιοχή για να της δώσει προνόμια, η ψηφιδωτή εικόνα της Παναγίας Γλυκοφιλούσας και, φυσικά, η μεγάλη πανοπλία”.
Παναγιώτης Μήτσικας

Από την επίσκεψή μας στο μουσείο πιο πολύ μου έκαναν εντύπωση τα ψηφιδωτά και, κυρίως, αυτή η καταπληκτική ψηφιδωτή εικόνα με την Παναγία από την Κωνσταντινούπολη. Επίσης, είδαμε μια σιδερένια πανοπλία τόσο εντυπωσιακή που δεν περίμενα ποτέ ότι θα δω από κοντά. Τέλος, μου έκανε εντύπωση και το ίδιο το μουσείο: ήταν μεγάλο και γεμάτο με πράγματα που δεν ήξερα ότι υπήρχαν και ότι θα είχα την ευκαιρία να δω”.
Αιμιλία Κοκκινογένη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου