Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Το 3ο Γυμνάσιο Αιγάλεω στο Βυζαντινό Μουσείο


Μια διαφορετική ματιά στη βυζαντινή ιστορία:
οι “αρχαιολόγοι” του Β3 μελετούν τα εκθέματα του Βυζαντινού Μουσείου

     Την Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012 οι μαθήτριες και οι μαθητές του Β3 (μαζί με την καθηγήτρια της ιστορίας, κ. Τσιώρου, και τον καθηγητή των θρησκευτικών, κ. Παπαϊακώβου), επισκεφθήκαμε το Βυζαντινό Μουσείο της Αθήνας και κάναμε μια “βουτιά” στο βυζαντινό κόσμο. Ακολουθώντας τα φύλλα δραστηριοτήτων που είχαμε στη διάθεσή μας, περιηγηθήκαμε στις ενότητες: “Παλαιές μορφές-νέα σύμβολα”, “Τα εγκόσμια”, “Χριστιανική Αίγυπτος”, “Τόπος αναψύξεως”, “Εξουσία και διοίκηση”, “Κρίσιμη καμπή”, “Λατρεία και Τέχνη”, “Όψεις δημόσιου και ιδιωτικού βίου”.
    Ας αφήσουμε όμως να “μιλήσουν” οι εντυπώσεις μας, όπως τις καταγράψαμε με λόγια και τις αποτυπώσαμε σε εικόνες...


“Χάρηκα πάρα πολύ με την επίσκεψή μας στο Βυζαντινό Μουσείο, διότι είναι ένα από τα πιο σημαντικά και επιβλητικά σύγχρονα μουσεία. Μέσα από αυτή την επίσκεψη μάθαμε περισσότερα για το Βυζάντιο, αφού είδαμε αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν εκείνη την εποχή, όπως ρούχα και κοσμήματα (σκουλαρίκια, δαχτυλίδια, καρφίτσες), στρατιωτική ένδυση, αλλά και νομίσματα (με τη μορφή του αυτοκράτορα που κάθε φορά διοικούσε). Επίσης, μάθαμε για την αρχιτεκτονική του Βυζαντίου, αλλά και το πόσο επηρέασε άλλους λαούς ως προς τη θρησκεία, αλλά και τις τέχνες και τις άλλες δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν”.
Ηλίας Παπαδοκωνσταντάκης
“Από την επίσκεψη στο μουσείο εντυπωσιάστηκα πιο πολύ από τις επιγραφές που προσπαθήσαμε να διαβάσουμε, από τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης, από τις ενδυμασίες των Αιγυπτίων, τα ψηφιδωτά, τους κίονες των ναών που θύμιζαν αρχαία Ελλάδα, τις τοιχογραφίες και τα νομίσματα. Μου άρεσαν πολύ όμως και οι πανοπλίες, που ήταν φτιαγμένες από σίδερο και ήταν πολύ βαριές. Εντυπωσιάστηκα και έμαθα πολλά καινούρια πράγματα”.
Ιωάννα Τζεβίζογλου



“Γενικά, μου άρεσε πολύ το μουσείο, γιατί είχε ωραίες εικόνες και αντικείμενα. Πιο πολύ μου άρεσαν τα αρχαία κείμενα, το δωμάτιο με τους τάφους, το δωμάτιο για τη χριστιανική Αίγυπτο και τα ψηφιδωτά. Επίσης, ήταν εντυπωσιακά το άγαλμα του Ορφέα και ο θησαυρός της Μυτιλήνης”.

Μαρία Παπουτσογιαννοπούλου

“Στο Βυζαντινό Μουσείο δεν είχα ξαναπάει και μου άρεσε πολύ. Μου άρεσαν τα κοσμήματα και τα αγγεία, μεγαλύτερη εντύπωση όμως μου έκαναν τα ψηφιδωτά και οι πήλινες σφραγίδες, αλλά και τα νομίσματα που είχε κόψει ο κάθε αυτοκράτορας. Θυμάμαι και τους δίδυμους τάφους, που καταλάβαινες ότι είναι χριστιανικοί από το σύμβολο του σταυρού”.
Αγγελίτα Οζούνι

“Οι εντυπώσεις μου από αυτή την επίσκεψη ήταν πολύ ωραίες και ευχάριστες. Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν τα υπέροχα ψηφιδωτά των αγίων και των αυτοκρατόρων, τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης, τα νομίσματα, οι μαρμάρινες εικόνες και οι τοιχογραφίες. Επίσης, με εντυπωσίασαν οι ενδυμασίες των Αιγυπτίων, οι κίονες και τα μαρμάρινα αγάλματα”.
Χριστιάννα Παλυβά

“Οι τελικές εντυπώσεις μου από την επίσκεψή μας στο Βυζαντινό Μουσείο ήταν οι καλύτερες. Πιστεύω πως είναι το καλύτερο μουσείο που έχω επισκεφθεί με το σχολείο. Αυτά που μου έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση και μου άρεσαν πιο πολύ από όλα ήταν: οι ψηφιδωτές εικόνες, οι τάφοι και τα ρούχα και τα παπούτσια από την Αίγυπτο. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδρομή και θα ήθελα να ξαναπάμε για να δούμε και τα υπόλοιπα”.
Αριστέα Τζαρέλα






Γιάννης Σπανός




“Ήταν μια αξέχαστη επίσκεψη. Πιο πολύ μου έκαναν εντύπωση τα ρούχα από τη χριστιανική Αίγυπτο, τα οποία είχαν διασωθεί λόγω των συνθηκών και της άμμου, και η ενότητα “Τα εγκόσμια”, με αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν στην καθημερινή τους ζωή, όπως νομίσματα, σταυροί, μυροδοχεία, λυχνάρια, σφραγίδες...”
Ανδριάνα Σταματάκη




Θανάσης Πόζογλου



“Στο μουσείο υπήρχαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα. Εμένα όμως μου άρεσε πιο πολύ το αγαλματίδιο του Ορφέα με τα θηρία, τα ψηφιδωτά με τα έντονα χρώματά τους, τα περίτεχνα κοσμήματα, τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης, οι δίδυμοι τάφοι, τα καλοδιατηρημένα ρούχα από τη χριστιανική Αίγυπτο και οι επιτύμβιες στήλες. Ακόμα, πολύ εντυπωσιακός ήταν ο θησαυρός, που περιείχε τηγάνια, κουτάλια, κοσμήματα και χάλκινα νομίσματα”.
Αρετή Παπανικολάου




“Στο μουσείο είδαμε πολύ όμορφα πράγματα, όπως ψηφιδωτά, παπύρους, νομίσματα, εικόνες και ένα άγαλμα του Ορφέα”.

Φίλιππος Ντούλας



“Το Βυζαντινό Μουσείο ήταν πολύ ωραίο. Όλα όσα είδαμε ήταν εντυπωσιακά και ενδιαφέροντα, όμως μου τράβηξαν περισσότερο την προσοχή τα ψηφιδωτά και οι τάφοι. Υπήρχε όμως ένα μειονέκτημα: το μουσείο ήταν τεράστιο και δεν αντέξαμε να το δούμε όλο!”
Μαρία Χατζημηνά



“Το μουσείο ήταν υπέροχο. Μου άρεσαν πολλά πράγματα. Συγκεκριμένα: οι τάφοι, τα νομίσματα, η περγαμηνή, οι εικόνες, τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης, οι επιτύμβιες στήλες, οι χιτώνες, οι σφραγίδες, τα ψηφιδωτά, ο κουμπαράς, τα δαχτυλίδια, τα σκουλαρίκια, τα πιάτα και άλλα πολλά. Εύχομαι να ξαναπάμε και να δούμε τα εκθέματα με περισσότερες λεπτομέρειες”.
Ηλιάνα Τζάκο


Μηνάς Χαϊμανατζής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου