Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2025

Συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου Αιγάλεω σε δύο διεθνή συνέδρια

 Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο 2025 είχαμε τη χαρά να μοιραστούμε τη δουλειά μας με επιστήμονες και εκπαιδευτικούς από διάφορα μέρη του κόσμου, καθώς δύο εισηγήσεις μας -σχετικές με το θεωρητικό υπόβαθρο και τα συμπεράσματα από την εφαρμογή στην τάξη διδακτικών προτάσεων στην Ιστορία- έγιναν δεκτές και παρουσιάστηκαν σε συνέδρια στην Αγγλία και στη Γερμανία. Μας δόθηκε έτσι η ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε εποικοδομητικό διάλογο και να λάβουμε θετική ανατροφοδότηση για τη συνέχιση των προσπαθειών μας.

A.

Στις 10 Ιουλίου 2025, στο Διεθνές Συνέδριο Μεσαιωνικών Σπουδών (International Medieval Congress – IMC) του Leeds, τη μεγαλύτερη ετήσια επιστημονική συνάντηση του είδους της στην Ευρώπη (https://www.imc.leeds.ac.uk/), συμμετείχαμε στη συνεδρία “Teaching the Middle Ages” ("Διδάσκοντας τον Μεσαίωνα") με την ανακοίνωση: “Learning from Procopius: The History and Geography of the Mediterranean in the Middle Ages and Today - Developing Learning Skills through an Interdisciplinary Project for High School Students” 

(https://imc-leeds.confex.com/imc/2025/meetingapp.cgi/Session/7850). 

Το θέμα της παρουσίασής μας ήταν η εφαρμογή μιας διαθεματικής προσέγγισης στην Ιστορία και τη Γεωγραφία της Μεσογείου, με επίκεντρο βυζαντινές πηγές που μελετήθηκαν από το πρωτότυπο και συνδυάστηκαν με διαδραστικούς χάρτες και άλλα ψηφιακά εργαλεία, αναπτύσσοντας την κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών/μαθητριών 

(https://imc-leeds.confex.com/imc/2025/meetingapp.cgi/Paper/12343).

Για το συνέδριο του Leeds συνεργάστηκαν: Κωνσταντίνα Τσιώρου (ΠΕ02), Αμαλία Αναγνωστοπούλου (ΠΕ04.05), οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου (σχολικό έτος 2022-23).

B.

Στις 28 Αυγούστου 2025, στο ετήσιο συνέδριο του HEIRNET (History Educators International Research Network, https://heirnetonline.com/), το οποίο φέτος πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Κολωνίας στη Γερμανία (https://heirnetonline.com/heirnet-2025-conf/), παρουσιάσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναπτύξαμε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-25, με αφετηρία την Τοπική Ιστορία και το “Ολοκαύτωμα” ή “Σφαγή” του Αιγάλεω. Στην πολυπρισματική αυτή έρευνα, που διευρύνθηκε σε διάφορες πτυχές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αξιοποιήθηκαν ποικίλες πηγές, ο χώρος, μνημεία και τόποι μνήμης, η Προφορική Ιστορία και η συνεργασία του 3ου Γυμνασίου Αιγάλεω με σχολείο του Βερολίνου (Ελληνογερμανικό Τμήμα του Κρατικού Ευρωπαϊκού Σχολείου-Steglitz Gymnasium), προκειμένου να καλλιεργηθεί η ιστορική σκέψη και συνείδηση. Ο τίτλος της ανακοίνωσης ήταν: “Historical consciousness, traumatic past and post-memory. Students in Greece and Germany discuss the importance of World War II monuments today”.

Για το συνέδριο της Κολωνίας συνεργάστηκαν, με την καθοδήγηση της Μαρίας Βλαχάκη (διδάσκουσας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Ιστορίας του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου):
- Από το 3ο Γυμνάσιο Αιγάλεω: οι καθηγήτριες Κωνσταντίνα Τσιώρου, Αργυρώ Μίχου και Βασιλική Γεωργακοπούλου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου (σχολικό έτος 2024-25),
- Από το Ελληνογερμανικό Τμήμα του Κρατικού Ευρωπαϊκού Σχολείου στο Βερολίνο: η καθηγήτρια Άννα Σαββαντίδου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Τάξης 9ε (σχολικό έτος 2024-25).

Περισσότερα για το περιεχόμενο των εισηγήσεων θα αναρτηθούν τις επόμενες ημέρες στη σχετική  ενότητα του ιστοτόπου του 3ου Γυμνασίου Αιγάλεω για το μάθημα της Ιστορίας (https://3gym-aigal.att.sch.gr/index.php/mathimata/istoria).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου